Posts Categorised: Diete

Migdalele sunt nu numai delicioase, ci si printre cele mai sanatoase alimente. Pot fi considerate ca un super-aliment. Dupa cum puteti vedea din datele nutritionale de mai jos, acestea sunt bogate in minerale esentiale, fibre dietetice, vitamine si proteine. O mana de migdale este o sursa excelenta de nutrienti.

Totusi, retineti ca este bogat in calorii, deoarece este bogat in acizi grasi. De obicei sunt folosinte ca si gustare.

Mai jos puteti afla valoarea nutritionala a acestui fruct.

valoare nutritionala migdale

Beneficiile primare ale migdalelor

Sunt bogate in vitamina E, care este un antioxidant. Ajuta la prevenirea cancerului, a bolilor de inima si sunt benefice pentru piele si par. Un lucru interesant este ca 50 de grame de migdale contin mai mult decat doza zilnica recomandata de vitamina E.

De asemenea, detine o cantitate mare de magneziu, care este esentiala pentru buna functionare a sistemului nervos si sustine contractia musculara. Daca va simtiti obositi si somnorosi, este posibil sa aveti deficit de magneziu. Consumul regulat de migdale poate ajuta. A avea suficient magneziu este deosebit de important daca te antrenezi frecvent si duci o viata agitata.

De asemenea, contin mult calciu, care este necesar pentru oase si sanatatea dintilor, dar are folosit si in alte procese corporale.

Cantitatea mare de fibre este un alt motiv pentru care sunt atat de sanatoase. Fibrele va sustin sistemul digestiv si cardiovascular ajutand chiar si in lupta impotriva cancerului. In plus, alimentele bogate in fibre va ajuta sa va simtiti satui pentru o perioada mai lunga de timp. In acest fel, consumati mai putina hrana, ceea ce poate duce la scaderea in greutate.

Potasiul este un alt mineral pe care trebuie sa-l mentionam. Regleaza echilibrul fluidelor si tensiunea arteriala si este necesar pentru buna functionare a sistemului nervos.

In cele din urma, contine si o multime de fier care este necesar pentru generarea de sange.

Dupa cum vedeti, migdalele sunt unele dintre cele mai sanatoase alimente si se recomanda un consum frecvent.

De asemenea, puteti cumpara ulei de migdale care contine aceleasi substante nutritive. Acest tip de ulei nu este pentru prajire, dar este mai bun pentru prepararea de salate. Din magazine, puteti cumpara si unt de migdale, care este o alternativa excelenta a celui de arahide.

O alimentatie corecta este esentiala daca doriti sa aveti un stil de viata sanatos. Cu toate acestea, sa te gandesti intotdeauna daca mananci corect poate fi un pic frustrant. Exista atat de multe sugestii si sfaturi despre dieta.

Pentru a va ajuta sa decideti daca alimentatia dvs. este sanatoasa sau nu, am selectat 7 intrebari. Raspundeti sincer.

mananca sanatos
  1. Mananci fructe macar o data pe zi?

Consumul de fructe este esential pentru o alimentatie sanatoasa. Acestea contin mai multe vitamine si minerale. Cele mai multe dintre ele sunt bogate in fibre, care au multe avantaje pentru sistemul digestiv. Consumul suficient de fibre este crucial daca doriti sa pierdeti in greutate.

Mananca fructe cel putin de doua ori pe zi. Ideal ar fi ca consumul acestora sa fie dimineata si dupa-amiaza. Alegeti pe cele pe care le doriti, dar cu cat consumati mai multe tipuri cu atat mai bine.

  1. Mananci legume?

Similar cu fructele si legumele sunt vitale pentru o alimentatie sanatoasa. Ele contin, de asemenea, o multime de vitamine, minerale si fibre. Cel mai bine ar fi sa le mananci crude, dar daca le fierbi, e la fel de bine. Includeti legume in alimentatia dvs. cat de multe puteti. De exemplu, mancati carne slaba cu salata, consumati mai multe rosii la sandwich-urile dvs. etc.

  1. Consumi multivitamine pentru a fi sanatos?

Exista atat de multe pastile, bauturi si alimente prelucrate, pe care le putem considera bogate in vitamine si minerale. Ele sunt de ajutor, dar modul optim este de a manca sanatos. Stiu, este greu, dar nu cred ca multivitaminele pot inlocui o alimentatie sanatoasa.

  1. Faceti teste de sange pentru a detecta carentele?

Puteti crede ca faceti totul pentru a manca in mod corespunzator, dar testul de sange este ceea ce va poate spune cu siguranta daca totul este OK sau nu.

Eu si sotia mea am incercat sa avem o mare varietate de alimente. In ultimul test de sange, rezultatul a fost lipsa de fier din organism. Fierul este crucial pentru generarea hemoglobinei, pentru energie si pentru buna functionare a organelor si a muschilor. Lipsa de fier vine de la faptul ca ma antrenez foarte tare de cel putin 4 ori pe saptamana, asa ca, pur si simplu cantitatea de fier pe care o luam nu era suficienta. De atunci, mananc mai multe alimente bogate in fier, cum ar fi spanacul si ficatul. Sper ca in urmatorul test de sange fierul sa iasa in valorile normale.

In general, faceti un test de sange in mod regulat si, daca aveti unele deficiente, schimbati obiceiurile alimentare.

  1. Mananci suficienta proteina?

Este usor sa luati carbohidrati si grasimi, deoarece majoritatea meselor pe care le consumam zilnic sunt pline de aceste componente. Dar, trebuie sa aveti grija de aportul de proteine. Proteina este necesara pentru construirea tesutului muscular si participa la diferite procese biologice din corpul nostru. Folosirea mai multor proteine ​​ajuta la construirea muschilor si chiar si la scaderea in greutate, deoarece alimentele bogate in proteine ​​ne ingrasa.

Care sunt produsele bogate in proteine?

Carnea slaba, cum ar fi pestele, carnea de curcan sau chiar carnea de vita si carnea de porc, reprezinta o sursa importanta de proteine. Lactatele, nucile si chiar untul de arahide contin o multime de proteine.

  1. Cati apa beti zilnic?

Cei mai multi dintre noi nu beau suficienta apa. Nu vorbesc despre sucuri si alte bauturi dulci si bere, ci apa proaspata.

Apa este poate cea mai importanta hrana pentru corpul tau. Participa la aproape tot felul de procese corporale si din acest motiv corpul dumneavoastra are nevoie de 60% apa. Deci, este esential sa luati zilnic o cantitate suficienta de apa.

  1. Iti asculti corpul?

In lumea noastra grabita, nu ne ascultam corpul. Te simti mereu obosita? Te doare capul? Te simti stresata? Corpul tau va arata intotdeauna daca exista o problema cu el. Daca credeti ca ceva nu este in regula, faceti un test de sange si va va spune daca este o problema fizica sau mentala.

Concluzie

Daca dati corpului ceea ce are nevoie, va veti simti mai bine, ceea ce este crucial pentru a trai un stil de viata echilibrat, sanatos si fericit. Deci, hraniti-va corpul cu o nutritie adecvata. Stiu, vrei un corp sanatos, dar nu crede in fiecare dieta pe care o vezi, sanatatea e primul loc.

Majoritatea oamenilor nu au o nutritia adecvata si astfel sufera de diverse deficiente. Acesta este motivul pentru care se simt foarte rau.

Daca doriti sa fiti sanatosi, primul pas este sa va schimbati obiceiurile alimentare. Iata ce trebuie sa mananci! Este foarte simplu.

Nu este atat de greu sa va modificati obiceiurile alimentare. Urmati sfaturile mentionate in acest articol pentru a manca sanatos si fara a va afecta serios viata.

mancare sanatoasa

Schimbati cu cerealele integrale

Aveti paste? Aveti paine pe masa in fiecare zi? Primul pas poate fi achizitionarea de produse care sunt fabricate din cereale integrale. In loc sa mananci paine alba, consumati paine neagra.

Cerealele integrale au numeroase beneficii pentru sanatate. Studiile au demonstrat ca cei care consuma cereale integrale au mai o posibilitate redusa de accident vascular cerebral, diabet zaharat de tip 2, boli de inima, cancer si alte cateva boli. In plus, cerealele integrale au efecte benefice asupra mentinerii unei greutati sanatoase si a tensiunii arteriale.

Exista atat de multe produse din cereale integrale acum, deci veti putea gasi alternative corecte pentru alimentele ce le consumati zilnic.

Mananca mai degraba fructe decat sa bei sucuri

Sucul este sanatos, dar consumul de fructe in sine este mult mai bun. O mare problema cu sucurile pe care le puteti cumpara din magazine este ca acestea sunt procesate. Prin urmare, in timpul procesului se pierd cateva componente utile, cum ar fi mineralele si vitaminele. De regula, producatorii adauga mai mult zahar si alte componente sintetice.

Daca doriti sa va bucurati de avantajele fructelor, ar trebui sa le mancati. De exemplu, cele mai utile componente ale marului, sunt fibrele, care se gasesc in coaja. Se pot consum de 2-3 ori pe zi, ceea ce este un pas important pentru o viata sanatoasa.

Daca nu-ti place sa consumi fructe, atunci poti face din acestea sucuri si piureuri. Ele sunt benefice, dar niciodata sa nu puneti zahar in ele.

Mananca legumele crude daca este posibil

Similar cu fructele, legumele sunt pline de vitamine, minerale si alte elemente sanatoase. Din pacate, majoritatea acestor componente ies in timpul fierberii sau prajirii. Optimal ar fi sa mananci legumele asa cum sunt, chiar daca nu sunt atat de gustoase.

Alternativ, incercati sa le fierbeti cat mai putin posibil sau sa aveti langa ele o garnitura, de exemplu, branza. Deci, includeti aceste alimente benefice in dieta dumneavoastra.

De asemenea, in ziua de astazi se stie ca nu este usor pentru toata lumea sa gateasca. Daca va pregatiti singur bucatele, veti sti ce mancati. Puteti include si exclude ingrediente care nu sunt avantajoase pentru sanatatea dvs. Daca nu stiti sa gatiti, faceti-va timp penru a putea manca cat mai sanatos.

Cititi etichetele nutritionale

Cititi etichetele de pe ambalaje in timp ce faceti cumparaturi? Daca nu, atunci este timpul sa va obisnuiti sa o faceti. Producatorii trebuie sa furnizeze informatii despre componentele nutritionale care sunt o sursa de informatii de incredere pentru dvs.

Puteti verifica cat de mare este nivelul zaharului si grasimilor din alimente si ce fel de ingrediente artificiale sunt folosite. Daca mancarea pe care doriti sa o cumparati contine prea multe astfel de ingrediente, atunci nu o cumparati. In majoritatea cazurilor, cele mai bune si mai delicioase alimente sunt cele mai nesanatoase.

Evitati alimentele nedorite fara valoare nutritiva

Este aproape imposibil sa nu consumati alimente nesanatoase deoarece acestea fac parte din viata noastra, dar incercati sa le consumati pe cele care contin ingrediente mult mai sanatoase. De exemplu, un hamburger poate fi sanatos daca este facut din cereale integrale, carne slaba, fara maioneza si cu o multime de legume. Pop-cornul poate fi de asemenea bun daca il preparam fara prea multa sare si unt. O bucata de ciocolata, care este bogata in cacao si cu continut scazut de zahar, poate ajuta chiar la scaderea in greutate.

In plus, in majoritatea restaurantelor cu fast-food puteti sa verifica ce produse contin calorii si in ce proportii.

Incercati insa sa evitati alimentele nesanatoase

In general, obtinerea nutritiei adecvate este esentiala daca doriti sa aveti o viata sanatoasa. Sugestiile mentionate mai sus va pot ajuta sa incepeti o dieta corespunzatoare. Acestea sunt pasi mici, dar vitali pentru o alimentatie sanatoasa.

Consumati intotdeauna o hrana sanatoasa.