fbpx

20 de minute de exerciții fizice care te pot scăpa de celulită

exercitii-fizice-pentru-celulita

Dacă pe fund sau coapse au apărut semnele unui început de celulită, nu te descuraja deoarece statisticile îți transmit clar și tare că nu ești singura în această situație.  Un procent de 80% – 90% din rândul femeilor, încă din adolescență sunt predispuse spre această afecțiune care poate să apară pe diferite părți ale corpului.

Celulita nu este o afecțiune specifică unui anumit tip de corp, dar se pare că aceasta apare mai ales pe fond genetic. Deși pentru multe dintre noi femeile, șansele să scăpăm de această afecțiune care ne influențează estetic mai mult, sunt mari, există și unele lucruri, precum exercițiile fizice, care te pot ajuta să scapi de această afecțiune sau să o ții sub control.

Exercițiile fizice, mai ales dacă sunt combinate cu o dietă sănătoasă, pot reduce semnificativ celulita nedorită și pot tonifia masa musculară în așa fel încât imaginea inestetică a celulitei nu îți va mai da bătăi de cap.

Iată câteva dintre exercițiile fizice care te pot ajuta în doar 20 de minute pe zi să ții celulita departe de corpul tău:

  1. Fandări pe trepte

  • găsește un postament sau o banchetă cu o înălțime ce îți va da posibilitatea să îndoi genunchiul la 90 de grade
  • pune piciorul stâng pe banchetă ca și cum ai păși pe trepte
  • ridică piciorul drept ajutându-te de puterea piciorului stâng, până când piciorul drept rămâne suspendat la 90 de grade
  • revenirea cu ambele picioare pe pământ se face invers față de cum ai început exercițiul
  • este important să faci două seturi de minim 20 de repetări cu pauză între seturi de 30 de secunde

  1. Fandări încrucișate

  • Plecând din poziția în picioare, fă un pas în spate cu piciorul drept, în așa fel încât să se încrucișeze cu piciorul stâng, cât de în spate și lateral poți
  • Lasă bazinul în jos făcând o fandare cât mai adâncă și până când genunchiul piciorului aflat în spate atinge podeaua
  • Revenirea se face prin folosirea puterii doar a piciorului din față, până ajungi în poziția în picioare
  • trei seturi de minim 15 repetări cu pauză între seturi de 30 de secunde, te vor ajuta în tonifierea mușchilor fesieri

  1. Fandări laterale

  • Plecând din poziția drept, îndepărtează spre exterior piciorul pe care vrei să-l lucrezi și mâinile împreunate la piept
  • Exercițiul începe prin înclinarea corpului spre piciorul pe care vrei să-l lucrezi, prin îndoirea genunchiului și șoldului, celălalt picior va rămâne în poziția inițială, fiind doar ușor îndoit
  • Se revine la poziția în care a început exercițiul prin extensia șoldului și al genunchiului
  • Pentru acest tip de exerciții sunt necesare două seturi de minim 20 repetări cu pauză între seturi de 30 de secunde

  1. Genuflexiuni bulgărești

  • Din poziția drept fă un pas în spate și susține piciorul pe un postament, pe vârfurile piciorului
  • Piciorul rămas în față se va îndoi la 90 de grade, astfel încât genunchiul piciorului din spate să ajungă aproape de podea
  • Prin îndreptarea piciorului din spate, execută 10 repetări pentru fiecare picior până ajungi la trei seturi cu pauză de 30 de secunde

  1. Podul la saltea

  • din poziția culcat pe spate, genunchii vor fi ușor flexați și palmele pe sol, aceasta fiind poziția de start
  • prin încordarea mușchilor fesieri, poți începe să ridici trunchiul și coapsele cât mai sus posibil
  • coboară încet trunchiul în timp ce mușchii fesieri sunt încordați
  • pentru dificultate poți așeza pe abdomen o greutate
  • două seturi a câte 15 repetări sunt necesare, după care poți crește treptat numărul de seturi

  1. Genuflexiune cu săritură

  • din poziția drept cu picioarele ușor depărtate, flexează genunchii până ce aceștia formează un unghi de minim 90 de grade
  • ridică-te printr-o săritură încercând să menții o postură cât mai dreaptă
  • aterizarea se face in genuflexiune
  • trei seturi a câte 10 repetări cu pauză de 30 de secunde între seturi sunt de ajuns pentru tonifierea mușchilor fesieri

  1. Podul cu mingea de fitness

  • Mingea de fitness joacă un rol important în tonifierea mușchilor fesieri
  • Din poziția culcat pe spate, așază mingea sub călcâie
  • Mâinile vor sta întinse pe podea în timp ce ridici șoldul cât mai sus posibil
  • În tot acest timp mușchii fesieri trebuie să fie încordați
  • Revenirea în poziția de start se face cât mai ușor cu mușchii fesieri încordați
  • Pentru acest exercițiu sunt necesare două seturi a câte 15 repetări

Lucruri de care ar trebui să ții cont

Pentru menținerea unui corp tonifiat, lipsit de celulită este indicat să faci exerciții fizice de cel puțin două ori pe săptămână. Înainte de a începe exercițiile, te sfătuim să faci o încălzire timp de 10 minute prin întinderi dinamice.

În cazul în care exercițiile devin foarte ușoare este bine să crești treptat numărul de repetări, pentru ca exercițiile să fie eficiente. Trebuie să ai în vedere, nu doar exercițiile fizice te pot ajuta să ai un corp minunat. O dietă echilibrată va ajuta mult la reducerea celulitei și menținerea unui corp de invidiat.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *