Tratamente naturale pentru intinderile musculare

Fiecare a experimentat, la un moment dat, o intindere musculara. Uneori, este suficient sa urci scarile pentru a trai o asemenea senzatie pe propria piele. Din fericire, exista multe remedii naturale la indemana, la care oricine poate apela cand sufera de o intindere la nivelul muschilor.

Ce este o intindere musculara?

Intinderea musculara reprezinta o traumatizare a unui muschi care a fost suprasolicitat in timpul exercitiilor fizice, dar si in cazul in care miscarile care se executa nu sunt corecte.

De cele mai multe ori, intinderile apar la nivelul cefei, a spatelui, in zona lombara, dar si la nivelul bratelor si a picioarelor.

Care sunt cauzele unei intinderi musculare?

La baza acestui fenomen stau mai multe motive si anume:

  • Suprasolicitarea unei zone din corp;
  • Anumite traume suferite sau lipsa unei flexibilitati adecvate;
  • Oboseala, efortul, lipsa unui antrenament potrivit, dar si postura gresita.

Care sunt simptomele intinderii musculare?

Exista anumite semne care va pot ajuta sa identificati daca suferiti de o intindere sau de altceva. Astfel, primul semn care anunta producerea sa este durerea brusca si puternica in zona corpului care a fost suprasolicitata. Al doilea semn care ar trebui sa va dea de gandit este o mobilitate restrictionata, dar si o decolorare a pielii.

De asemenea, si umflarea muschiului si instalarea unei rigiditati la nivelul sau sunt semne ca a avut loc o intindere.

Masajul cu ulei de usturoi, un remediu potrivit in cazul intinderilor musculare

Uleiul de usturoi contine substante precum sulful si seleniul, care au rol important in reducerea crampelor si in ameliorarea intinderilor musculare. Proprietatile antiinflamatoare ale usturoiului pot reduce umflatura si pot actiona ca un analgezic local.

De asemenea, este foarte usor sa preparati uleiul de usturoi acasa. In ceea ce priveste masajul, in functie de zona, fie puteti sa il realizati singur, fie sa apelati la un specialist.

Masarea zonei inflamat cu ulei de usturoi va duce la o imbunatatire a circulatiei sangelui, contribuind in procesul de vindecare.

Cum se prepara uleiul de usturoi?

Pentru aceasta reteta, veti avea nevoie de cativa catei de usturoi pe care ii veti zdrobi si peste care veti adauga 2-3 linguri de ulei de masline. Cu acest amestec, se va masa zona de cel putin 2 ori pe zi.

In cazul in care aveti pielea sensibila, recomandarea este sa evitati utilizarea sa.

Sare Epson pentru intinderile musculare

Aceasta sare este sulfat de magneziu, fiind folosit de multe persoane pentru ameliorarea unor afectiuni, printre care si intinderile musculare. In cazul in care se apeleaza la ajutorul acestor saruri, efectele, in cazul unor intinderi usoare sau medii, ar trebui sa se vada in cateva zile.

Ceea ce trebuie sa faceti este sa puneti in cada in care faceti baie 2-3 cani de sare Epson si sa aveti grija sa stati cel putin 30 de minute. O sa observati cum durerea incepe sa va lase si umflatura sa se reduca. In plus, o sa va simtiti extrem de relaxat dupa o asemenea baie cu sare.

Otet de mere, un ajutor real pentru intinderile musculare

Otetul de mere este unul dintre cele mai hranitoare alimente, fiind bogat in vitamine si minerale. Este recomandat in diverse afectiuni interne, dar si externe, printre care si intinderile musculare.

Ceea ce trebuie sa faceti este sa adaugati doua linguri de otet in cateva de apa si sa aplicati pe un prosopel moale si curat. Compresa obtinuta o veti aseza pe zona afectata si o veti mentine acolo timp de 20 de minute.

Este important, atunci cand aplicati aceste comprese, ca temperatura apei sa fie ceva mai scazuta, pentru ca ajuta la reducerea umflaturii formate. Puteti folosi compresele de cateva ori pe zi.

Ghimbirul, un adevarat elixir pentru corp

Este cunoscut faptul ca ghimbirul este unul dintre cele mai benefice alimente pentru organism, avand un puternic efect antioxidant si antiinflamator. Aceste proprietati il fac sa fie potrivit si in cazul intinderilor musculare.

Ceea ce trebuie sa faceti este sa amestecati o lingurita de ulei de ghimbir cu una de masline si sa amestecati bine. Urmatorul pas este de a aplica unguentul pe muschiul- problema. Scopul acestui unguent este de a ajuta la reducerea umflaturii, dar si a rigiditatii musculare. Si uleiul de masline are proprietati antiinfamatorii, datorita compusilor omega 3.

Este important, daca doriti sa beneficiati de toate efectele acestui amestec, sa aplicati unguentul de cel putin 5 ori pe zi, timp de cateva zile. Potrivit unui studiu care s-a facut in anul 2010 in „The Journal of Pain”, consumul a doar 2 grame de ghimbir zilnic, poate atenua cu 25% durerea cauzata de intinderile musculare.

Ananasul, bun in compot, dar si in cazul intinderilor musculare

Indiferent ca alegeti sa va bucurati de gustul minunat al acestui fruct exotic sau sa il folositi direct pe corp, enzima naturala numita bromelaina are rolul de a calma durerea formata in muschiul care a suferit intinderea.

Potrivit cercetatorilor de la Universitatea din Maryland, ananasul poate sa reduca inflamatia provocata de tendinita, entorse, cat si de intinderi sau alte leziuni minore ale muschilor.

Ceapa, remediu pentru raceala si pentru muschii lezati

Ceapa cruda este un aliment bogat in sulf si in alte substante cu puternic rol antiinflamator, fiind utilizata de secole pentru accelerarea vitezei sangelui, pentru reducerea toxinelor din organism, cat si pentru reducerea durerilor resimtite la nivelul muschilor care au suferit intinderi.

Tot ceea ce trebuie sa faceti este sa mancati ceapa cruda si nu preparata termic. O puteti pune in salate, de exemplu. De asemenea, o ceapa taiata felii si asezata peste zona inflamata poate spori vindecarea si estompa durerea.

Ardei rosu, un ajutor de nadejde in problemele musculare

Ardeii iuti, cat si pudra realizata din acestia, contin capseicina naturala cu rol antiinflamator. Aceasta proprietate ii face ideali pentru ameliorarea durerii cauzata de intinderile musculare.

Ceea ce trebuie sa faceti este sa amestecati o jumatate de lingurita de pudra de ardei rosu cu o jumatate de ulei de masline si sa aplicati pe zona in care resimtiti durerea. De asemenea, va puteti bucura de beneficiile ardeilor prin adaugarea lor in diverse mancaruri, ajutandu-va, astfel, sa reveniti cat mai repede in forma.

Mustar si turmeric, doua condimente naturale si benefice pentru muschi

Mustarul picant si turmericul contin o substanta care se numeste curcuma. Aceasta are un puternic efect antiinflamator, condimentele mentionate fiind, astfel, potrivite pentru calmarea durerii musculare, dar si articulare.

Pentru utilizare externa, ceea ce trebuie sa faceti este sa amestecati o lingurita de mustar sau praf de turmeric cu o jumatate de lingura de ulei de masline si sa aplicati in zona in care a avut loc intinderea musculara. Puteti dubla efectele antiinflamatoare ale acestui amestec prin adaugarea de pudra de orez brun.

De asemenea, puteti consuma mustar picant cu oua fierte pentru a ameliora durerea pe care o aveti in urma executarii exercitiilor fizice si pentru a stimula recuperarea muschiului lezat.

Ceai de musetel, relaxant si antiinflamator

Cine nu iubeste un ceai cald si parfumat de musetel cu putina miere? Aceasta planta a fost utilizata de sute de ani pentru tratarea diverselor afectiuni, inclusiv pentru intinderile musculare.

Ceaiul de musetel contine 36 de flavonoizi care sunt compusi ce au proprietati antiinflamatorii. Ceea ce trebuie sa faceti, daca vreti sa va ajutati muschiul cu ajutorul musetelului, este sa il masati cu acest lichid. Ceaiul de musetel va relaxa zona si poate sa contribuie si la reducerea durerii resimtite.

Suc de cirese, un adevarat elixir pentru corp si muschi

Persoanele care obisnuiesc sa participe la maratoane, pe langa faptul ca se antreneaza foarte mult, au grija si la ceea ce mananca. Muschii lor sunt foarte solicitati in timpul acestor activitati sportive si, nu putine au fost cazurile in care multi au suferit de intinderi musculare.

Sucul de cirese poate ajuta la combaterea inflamatiei, dar si a durerii resimtite la nivelul muschilor. Sunt studii care au demonstrat faptul ca un consum de suc de cirese poate reduce la minimum durerea cauzata de o intindere musculara minora. Calitatile antioxidante si antiinflamatorii din fructe ajuta la relaxarea musculaturii.

Smoothies de afine

Un alt mod dulce si natural de relaxare a muschilor, dar si de reducere a durerilor resimtite, este consumul de afine. Un studiu recent a sugerat faptul ca a bea un suc de afine inainte si dupa realizarea antrenamentelor poate ajuta la accelerarea recuperarii fizice, in caz de intinderi musculare.

Afinele au un continut bogat in antioxidanti care s-au dovedit a scadea stresul oxidativ, dar si inflamatia de la nivelul muschilor lezati.

Suc de rodie, calmant si relaxant

Rodia este un fruct extrem de bogat in vitamine, antioxidanti si minerale. De asemenea, contine o enzima care poate actiona ca antiinflamator si care poate grabi vindecarea.

Ceea ce trebuie sa faceti este sa stoarceti cateva rodii sa sa consumati sucul obtinut imediat. Este indicat 2-3 pahare de suc de rodie timp de cateva zile de cand s-a produs intinderea musculara. Puteti adauha si o lingurita de parf de ghimbir, pentru a-i spori efectele.

Pepenele verde, aliatul muschilor lezati

Pepenele verde este un fruct dulce si racoritor, ideal in verile toride, dar si pentru combaterea unor probleme, cum ar fi intinderile musculare. Pepenele contine un aminoacid numit L-citrulina, care poate ajuta in procesul de recuperare a muschilor solicitati in urma antrenamentelor desfasurate.

Un studiu care s-a realizat asupra efectelor pe care le poate avea pepenele verde, a ajuns la concluzia ca sportivii care beau sucul acestui fruct (aproximativ 2 pahare) isi pot reduce durerea cauzata de intinderile musculare, dar si de alte probleme care pot sa apara la nivelul musculaturii.

Cafeaua poate tine durerile musculare departe

Aceasta bautura extrem de apreciata in intreaga lume poate ajuta si in ceea ce priveste procesul de recuperare a muschilor care au suferit intinderi in urma executarii exercitiilot fizice.

Un studiu care s-a facut in acest sens, a aratat eficienta cafeinei in recuperarea fizica. Astfel, unul dintre grupurile participante la studiu a fost nevoit sa consume o bautura cu cafeina cu o ora inainte de antrenament, in timp ce alt grup a primit o bautura care nu continea aceasta substanta.

Cei din primul grup (cei care au consumat bautura cu cafeina) au raportat faptul ca durerea pe care au resimtit-o in urma antrenamentelor de forta desfasurate a fost mult mai mica in intensitate, in vreme ce persoanele care au consumat bautura care nu continea cafeina, nu au inregistrat vreo ameliorare.

Consumul de proteine in ameliorarea inflamatiei musculare

Un aport adecvat de proteine dupa ce s-a inregistrat intinderea musculara ar putea ajuta in procesul reducerii inflamatiei. Un studiu privind lezarea muschilor in urma efectuarii exercitiilor fizice de catre femei a aratat faptul ca un consum de zer si cazeina, doua tipuri de proteina, poate reduce simptomele specifice intinderilor musculare.

Un alt studiu a avut ca grup tinta 16 alergatori la maraton. Cei acre au primit o combinatie de proteine si carbohidrati in timpul cursei au simtiti mai putina durere la nivelul muschilor in urmatoarele 72 de ore decat cei cer au consumat doar carbohidrati.

Astfel, se poate afirma ca un meniu care sa se centreze pe oua, carne de pui sau peste va poate ajuta sa reduceti inflamatia din zona respectiva, dar sa va recuperati mult mai repede.

Masaj racoritor cu ulei de menta

Uleiul de menta este un bun remediu petrun durerile musculare. Autorii unui studiu care s-a desfasurat in anul 2018 au sugerat ca administrarea de menta poate ameliora in mod eficient durerea resimtita in urma unei intinderi musculare.

Exista, de asemenea, unele dovezi car sustin ca aplicarea de ulei de menta pe zona in care a avut loc intinderea musculara poate crea senzatie de racire, ameliorand durerea si relaxand muschii.

Ceea ce trebuie sa faci este sa pui cateva picaturi de ulei de menta in palma si sa frectionezi aria in care simti durerea, pret de cateva minute. Oiti sa faci asat de cateva ori pe zi.

Lemongrass, o planta ideala in caz de intinderi musculare

Iarba de lamaie sau lemongras-ul reprezinta o planta originara din India, cu un parfum deosebit si proprietati multiple. Adstfel, pe langa ameliorarea durerilor resimtite in zona spatelui sau a capului, uleiul de lemongrass poate ajuta si in ceea ce priveste durerea si inflamatia cauzate de intinderile musculare.

Ceea ce trebuie sa faceti este sa puneti cateva picaturi (5 este numarul recomandat) in 10 ml de ulei vegetal si sa frectionati zona in care ati suferit intinderea musculara. Este recomandat sa efectuati masajul de mai multe ori pe zi, pentru a vedea rezultate pozitive.

Cand este cazul sa faceti o vizita la medic?

Durerile cauzate de intinderile musculare usoare sau moderate pot fi tratate acasa, aplicand si unele dintre solutiile care v-au fost prezentate aici. Solicitati asietenta medicala in cazul in acre aveti urmatoarele simpti=ome:

  1. Durerea nu disoare dupa o saptamana;
  2. Simtiti amorteala in zona in care s-a produs intinderea musculara;
  3. Observati sange in aria respectiva;
  4. Nu puteti merge si nici folosi bratele in mod adecvat.

Un examen fizic si scanarea RMN poate ajuta medicul spcialist sa afle cat este de grava problema. Tratamentul poate sa includa, pe langa medicamente antiinflamatorii, si includerea unui program specific de kinetoterapie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *