Meditatia poate diminua anxietatea, reduce stresul, imbunatati stima de sine si somnul

meditatia

Meditatia este una dintre cele mai bune modalitati de a va relaxa mintea si corpul.

Practica meditatiei, despre care se crede ca isi are originea in India, a devenit destul de populara in intreaga lume. Potrivit Institutului de Yoga Himalaya, a iesit la lumina in intreaga lume in anii 1960 si 1970.

Este procesul prin care un individ isi poate antrena mintea si poate deveni mai sanatos. Beneficiile pentru sanatate includ stresul redus, imbunatatirea somnului, dezvoltarea concentrarii si multe altele.

Vom discuta mai multe despre modul in care meditatia are beneficii specifice sustinute de cercetarile stiintifice.

  1. Ajuta la reducerea stresului

Asa cum am menționat anterior, stresul este unul dintre motivele majore pentru care oamenii isi incearca norocul cu meditatia. O crestere a stresului mental si fizic duce la o crestere a hormonului stresului, cortizolul. Acest hormon va poate perturba somnul, creste anxietatea si depresia, creste tensiunea arteriala etc. Dar, potrivit unui studiu de 8 saptamani, meditatia constienta poate ajuta la controlul tuturor.meditatia dimineata

  1. Ajuta la controlul anxietatii

Deoarece meditatia poate reduce stresul, ar putea duce si la reducerea anxietatii. Un studiu de 8 saptamani a aratat ca meditatia constienta a ajutat persoanele care sufera de o tulburare de anxietate, deoarece le-a facut sa gandeasca pozitiv despre ele insele, intrucat a existat o crestere a parerii de sine pozitive. De asemenea, s-a schimbat si reactia lor la stres și a face fata acestuia. Un alt studiu realizat pe 47 de persoane care sufera de durere cronica a aratat ca un program de meditatie de 8 saptamani le-a scazut depresia si anxietatea, chiar si durerea intr-o perioada de un an.

  1. Ajuta la imbunatatirea somnului

Potrivit unui studiu, s-a constatat ca persoanele care practicau meditatia bazata pe atentie aveau mai putine probleme de insomnie, deoarece puteau sa doarma mai mult timp, fara tulburari. Meditatia va poate ajuta sa controlati gandurile stresante aleatorii care va ocupa creierul. Meditatia va poate ajuta, de asemenea, sa va relaxati corpul si mintea, ceea ce este necesar pentru un somn bun.

  1. Ajuta la imbunatatirea stimei de sine si a constiintei de sine

Meditatia constienta este o modalitate buna de a va explora sinele interior. Potrivit dr. Brian Wind, „Meditatia constienta ajuta la cresterea constientizarii de sine prin cresterea capacitatii de a examina gandurile si sentimentele cuiva, fara prejudecati, ceea ce ajuta la imbunatatirea stimei de sine”. Va ajuta sa va procesati eficient gandurile, ceea ce va ofera o mai mare constientizare a gandurilor voastre.

Un studiu care a fost realizat pe 153 de persoane a dezvaluit ca in termen de doua saptamani de meditatie constienta, se simteau mai putin singuri, deoarece isi puteau directiona gandurile intr-un mod mai constructiv, ceea ce ii ajuta sa mentina relatiile sociale.

  1. De asemenea, poate ajuta la reducerea pierderilor de memorie legate de varsta

Meditatia poate ajuta, de asemenea, la reducerea problemelor legate de pierderea memoriei. Un studiu a demonstrat ca diferite feluri de meditatie pot contribui la cresterea memoriei, agerimii mentale si atentiei la persoanele in varsta. De asemenea, poate ajuta persoanele cu demențăta imbunatatindu-le partial memoria. Un alt studiu a demonstrat ca poate ajuta oamenii care au grija de membrii familiei cu dementa sa faca fata si stresului.

  1. Poate ajuta la combaterea dependentelor

Meditatia creeaza o disciplina mentala care, la randul sau, poate ajuta la combaterea dependentei. Meditatia, atunci cand este practicata in mod regulat, poate ajuta la scaderea dependentei de substante prin cresterea autocontrolului si a constientizarii cu privire la obiceiurile care dau dependenta. Potrivit unui studiu realizat pe 60 de persoane care au primit tratament pentru alcoolism, s-a constatat ca cei care practicau meditatia transcendentala aveau mai putin stres, suferinta psihologica, pofta de alcool si au redus consumul de alcool dupa trei luni. Un alt studiu a demonstrat ca meditatia ajuta si la controlul consumului excesiv.

  1. Ajuta la scaderea tensiunii arteriale

Persoanele care sufera de hipertensiune arteriala sunt constiente de faptul ca, cu cat inima lucreaza mai greu pentru a pompa sange in corp, cu atat devine mai slaba. Dar, meditatia poate ajuta si la scaderea tensiunii arteriale. Intr-o analiza a 12 studii care a inclus 1000 de participanti, s-a constatat ca meditatia a contribuit la reducerea tensiunii arteriale la voluntarii mai in varsta care aveau tensiune arteriala crescuta inainte de studiu.

mediteaza-oriunde

Prin relaxarea semnalelor nervoase care controleaza functia inimii, tensiunea vaselor de sange si raspunsul „lupta sau fugi” al corpului, meditatia controleaza tensiunea arteriala.

  1. Poate ajuta la cresterea sentimentelor de bunatate

Meditatia bunatate si iubire sau meditatia metta este un tip care ajuta la inmultirea sentimentelor pozitive pentru ei si pentru ceilalti. Aceasta il face pe om mai constient de emotiile altora, scade partinirea si stereotipurile. „Puteti folosi o fraza simpla pe care sa o repetati in tacere, cum ar fi„ sa va bucurati de fericire ”in timp ce va ganditi la acea persoana”, a spus dr. Richard Davidson. Dr., Profesor de psihologie si psihiatrie la Universitatea Wisconsin-Madison si fondator al Center for Healthy Minds.

Aceasta practica ajuta la extinderea sentimentului de iertare, initial catre familie, prieteni, apoi cunoscuti si, in cele din urma, dusmani. Un studiu efectuat pe 100 de persoane aleatorii a aratat ca meditatia de bunatate iubitoare a adus beneficii in functie de frecventa cu care au meditat. Cu cat petreceau mai mult timp saptamanal meditand, cu atat se simteau mai optimisti.

Un alt studiu a concluzionat ca 50 de studenti care practicau meditatia metta de trei ori pe saptamana, nu numai ca si-au imbunatatit intelegerea reciproca, dar si-au imbunatatit emotiile si interactiunile interumane.

Daca nu stiti exact cum sa incepeti meditatia, exista multe aplicatii disponibile care va pot indruma pe parcursul procesului, pana cand ajungeti intr-un punct in care o puteti face pe cont propriu.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *