Beneficii ale grădinăritului care dovedesc că vă ajută mintea și corpul

cum te ajuta gradinaritul

Aveți senzații de stres sau de anxietate? Încercați să vă murdăriți puțin cu pământ sub unghii. Grădinăritul nu înseamnă doar a-ți face casa să arate bine (cu toate că puțină atractivitate pe partea asta nu dăunează niciodată). Îngrijirea plantelor poate face minuni pentru bunăstarea ta, așa cum o sugerează o multitudine de cercetări științifice. Efortul fizic poate contribui la obținerea unei greutăți optime și a unei tensiuni arteriale bune, iar interacțiunea cu plantele poate îmbunătăți starea dumneavoastră de spirit și sănătatea mentală.

Natura are un impact imens asupra sănătății și a bunăstării, spune Gwenn Fried, directorul Terapiei prin Horticultură din cadrul Centrului de Reabilitare NYU Langone Rusk. Știm ca nivelul de cortizol al oamenilor scade într-un mediu calm, verde.

Suflecați-vă mânecile și începeți să săpați, să sădiți și să pliviți în această primăvară și vară. Iată cum vă va ajuta munca în grădină pe termen lung:

  1. Grădinăritul consumă o mulțime de calorii.

O veste bună pentru cei care petrec deja orele cu plantarea plantelor perene: grădinăritul este considerat un exercițiu de intensitate moderată. Puteți să ardeți aproximativ 330 de calorii într-o oră de grădinărit lejer și în timpul unor lucrări în curte – mai mult decât mersul pe jos într-un ritm moderat pentru aceeași perioadă de timp – potrivit Centrului pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC).

avantajele gradinaritului

Bărbații și femeile care au participat la un program comunitar de grădinărit au avut, de asemenea, indicele de masă corporală semnificativ mai scăzut decât vecinii lor asemănători, potrivit unui studiu publicat în Jurnalul American de Sănătate Publică din 2013.

  1. Poate scădea tensiunea arterială.

Doar 30 de minute de activitate fizică moderată în cele mai multe zile ale săptămânii poate preveni și controla tensiunea arterială ridicată. De fapt, Institutul Național pentru Inimă, Plămâni și Sânge recomandă grădinăritul sau greblarea frunzelor timp de 30-45 de minute, ca un exemplu de cum să se atingă acel timp recomandat de activitate fizică.

  1. Timpul petrecut afara este bun pentru oasele voastre.

Când ești în aer liber și pielea ta este expusă la soare, provoci organismul să producă vitamina D. Această vitamină, găsită și în pește și alimentele în care de adaugă, cum ar fi laptele, ajută organismul să absoarbă calciul, un mineral esențial pentru formarea osoasă, conform cu Institutul Național de Sănătate. Ar trebui să aveți însă o formă de protecție solară, dacă intenționați să petreceți mai mult decât câteva minute la soare, pentru a scădea riscul de apariție a cancerului de piele.

  1. Creșterea propriilor alimente vă poate ajuta să mâncați mai sănătos.

În afară de exercițiile fizice pe care le veți face având o grădină de legume, un aspect pozitiv poate fi reprezentat de o dietă mai bună, prin accesul la produse proaspete și sănătoase. Ghidurile de nutriție recomandă să se mănânce cel puțin 2 căni de legume și o jumătate de cană de fructe pe zi, pentru a obține substanțele nutritive necesare organismului și a reduce riscul bolilor cronice. Cu toate acestea, doar 1 din 10 adulți americani urmează aceste recomandări, potrivit CDC.

Grădinăritul ajută oamenii să-și dezvolte un obicei de durată în a mânca suficiente fructe și legume, potrivit cercetării din 2016 a Institutului de Științe Agricole și Alimentație de la Universitatea din Florida. Acest lucru poate funcționa nu numai prin furnizarea de legume proaspete, dar și datorită faptului că este mai probabil pentru copii să încerce alimente pe care probabil că nu le-au mâncat înainte, presupun cercetările de la Societatea Americană de Horticultură.

  1. Grădinăritul poate reduce stresul.

Grădinăritul este corelat pozitiv cu o reducere a simptomelor de depresie și de anxietate, potrivit unei analize din 2017 din Rapoartele de Medicină Preventivă care au luat în calcul 22 de studii de caz diferite.

De fapt, unele spitale utilizează chiar amenajarea și plantarea florilor ca un tip de reabilitare pentru persoanele care se recuperează după leziuni, accidente vasculare cerebrale, intervenții chirurgicale sau alte situații. Programul de terapie horticolă de la Universitatea Langone din New York îi ajută pe pacienți să-și recapete atât sănătatea fizică cât și cea psihică, spune Fried.

Nu numai că le recapătă oamenilor controlul asupra unor situații în care se pot simți neajutorați, dar le dezvoltă de asemenea o nouă abilitate care poate ajuta la restabilirea încrederii. Ei nu văd cu adevărat valoarea lor, deoarece modul în care ei se privesc s-a schimbat, dar a începe să fii capabil să ai grijă de ceva este o metodă bună pentru a începe, spune ea.

beneficii gradinarit

Aceste beneficii se pot extinde și în afara unui cadru medical. Oamenii sunt atât de ocupați, acum există atât de mult stres legat de mediul electronic care se află pretutindeni, spune Fried. Oamenii au nevoie de odihnă și natura oferă odihnă.

  1. Poate oferi o sursă de socializare.

Nu e necesar să te consumi singur – nici nu ar trebui. Persoanele care lucrau la grădinărit aveau o stimă de sine semnificativ mai bună, mai puține tulburări ale stării de spirit și sănătate generală îmbunătățită, comparativ cu cei care nu se ocupau cu grădinăritul, potrivit unui studiu publicat în 2016 în Jurnalul de Sănătate Publică. Chiar și mai mult, este ceva la care aproape oricine poate participa. Fried întreține un grup de terapie horticolă pentru pacienții cu Alzheimer, ca o activitate la care participă împreună cu îngrijitorii și familia lor.

  1. Grădinăritul te poate face mai fericit.

Activitatea de a crește plante poate ajuta și de asemenea, stimula starea ta de spirit. O analiză din 2017 a făcut legătură între grădinărit, creșterea calității vieții și reducerea tulburărilor de bună dispoziție. Acest lucru poate avea legătură cu modul în care vă schimbă perspectiva.

Esențial la grădinărit este că trebuie să ai încredere în viitor, spune Fried. Cultivarea a ceva verde, ceva real, ceva viu, este un lucru plin de speranță.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *